Deadpool: Hodný, zlý a ošklivý

Autor/ka: Brian Posehn a Gerry Duggan
Názov diela: Deadpool: Hodný, zlý a ošklivý
Séria: Deadpool
E-shop: Crew.Inshop.cz

Deadpool aneb námezdní žoldák, který nezavře zobák je zpět. Už po čtvrté. Tentokrát se po jeho bok přidají i takové postavy jako Wolverine nebo Kapitán Amerika, a nechybí ani zběsilá jízda plná hlášek, soubojů a nadsázky čili všeho, co máme na Deadpoolovi rádi.

Začátek nás jako již několikrát předtím zavede do barevné retro minulosti tohoto specifického hrdiny a my sledujeme, jak se chtěl Deadpool přidat k nájemným superhrdinům a trochu to nevyšlo podle jeho představ. Následně se přeneseme do současnosti a ocitáme se v kolotoči událostí. Více se otevře nové téma, které předznamenal už předchozí díl: někdo totiž Deadpoola pravidelně uspává a připravuje o orgány, tentokrát se však náš hrdina nenechá tak snadno převést a rozhodne se, že přijde na to, kdo si z něj dělá zásobárnu biomateriálu, a samozřejmě ho zjištění dvakrát nepotěší. Někdo si totiž v Severní Koreji buduje neporazitelnou armádu mutantích klonů a je na Deadpoolovi a jeho přátelích, kteří se také účastnili programu Zbraň X, aby tomu učinili přítrž.

Čtvrtou komiksovou knihu, kterou nám přináší nakladatelství Crew, si bezesporu užijete stejně jako ty předchozí, ačkoliv se tu objevuje nemálo vážnějších témat a pochmurnější atmosféra. Deadpool zde není jen v roli humorné postavy, dozvídáme se mnoho o jeho minulosti a pro znalejší ostatních marveláckých komiksů je zde také plno dalších odkazů na jiné souvislosti. Vážnější situace prohlubují Deadpoolův charakter a staví ho do jiné role, než jsme běžně zvyklí. Řeší se tu také válečné konflikty, otázky pokusů na lidech a úlohy jednotlivců. Přitom to není na úkor akce, protože ani o tu zde není nouze. Deadpool: Hodný, zlý a ošklivý přináší to, co člověk očekává a nejen to, zároveň zase zvedá laťku trochu výš.

Pre Fantasy-svet.sk recenziu napísal: Petra Slováková