Didier Ah-Koon: Mimoni 1. Banán

Uverejnené 17. 02. 2017, Autor/ka: Petra Slováková
Autor/ka: Didier Ah-Koon
Názov diela: Mimoni 1. Banán
E-shop: Crew.Inshop.cz

Úspěšné postavičky, které se poprvé představily ve filmu Já, padouch se dočkaly i komiksového zpracování. Je pod nimi podepsaná autorská dvojice Renaud Collin a Didier Ah-Koon a nenechte se mýlit – tohle není žádný přepis stejnojmenného filmu, který se letos objevil v kinech. Mimoni už v kratších snímcích ukázali, že dokáží pobavit a jejich popularita přerostla až do samostatného animáku. Oba tvůrci komiksu pracovali i na filmu, ale do své knihy použili situace zcela jiné, které nám mají spíše přiblížit běžný život hlavních protagonistů, přičemž samozřejmě nemůže chybět ani pověstná obsese banánem. Toto ovoce přichází na přetřes poměrně často i na stránkách komiksu a tvoří také podtitul prvního ze tří plánovaných dílů.

Tato komiksová kniha je plná jednoduchých, mnohdy ostře vypointovaných, jednostránkových stripů o radostech a strastech žlutých postaviček. Pochopitelně není jednoduché být zaměstnaný u zlého padoucha, o čemž se ze stránek knihy dozvídáme na každém kroku. Mimoňové bojují s vynálezy, zbraněmi, experimenty i kancelářskou nudou. Soupeří spolu navzájem, snaží se předvést a v podstatě mnohdy jsou zde karikaturovány ryze lidské vlastnosti, které parafrázují reálný svět. Většina příběhu jsou spíše krátké anekdoty z běžného života mimoňů, ale v jednoduchosti je, jak známo, síla.

Tento komiks není záležitostí pro náročné čtenáře, ale krátkou humornou oddechovkou, u níž se můžete libovolně zabavit. Kresba Renauda Collina je jednoduchá, barevná a skvěle se hodí pro tento typ komiksu, který je díky tomu přehledný a líbivý, přičemž zachovává přenesený vizuál filmových postaviček. Scénář Didiera Ah-Koona je prostší, ale dokáže nesčetněkrát pobavit. Většina jednotlivých „dílů“ je bez jakéhokoliv mluvení a komunikace se vyjadřuje obrazem, což je kromě ulehčeného překladu skvělé pro mladší čtenáře, kteří nemusí zápasit s horami filosofických textů či složitými dialogy. Kromě mladšího publika pak situační humor nejspíše ocení i dospělí, kterým to může až nápadně připomínat pracovní den či kanadské žertíky kolegů na pracovišti.

Stripy nejsou provázány žádným hlubším příběhem, ale jsou samostatné. Byť nedosahují kvalit a promyšlenosti např. Garfielda či Barta Simpsona, skvěle splňují svůj účel zábavy a dotvářejí mimoňovské univerzum. Na více než padesáti stranách kvalitního papíru se tedy můžeme příjemně rozveselit a odpočinout si. Není důvod v tomto komiksu hledat něco složitějšího než právě úmysl pobavit - a ten je zde zvládnutý na výbornou. Pokud nejste fanoušky mimoňů, máte příležitost se s nimi seznámit. Pokud je máte rádi, tento kousek vám nemůže chybět, protože (jak známo) když je milujete, není co řešit.

Pre Fantasy-svet.sk recenziu napísala: Petra Slováková