Autor/ka: Felixe A. Münter
Názov diela: Nová naděje
Séria: The Rising
Vydavateľstvo: Mytago
E-shop: Fantasyobchod.cz
Hodnotenie autorom recenzie: 59%

Svět šel zase jednou do kytek a nakladatelství Mytago nám o tom přináší zprávu ve formě prvního dílu postapo trilogie u nás sice známého, ale v Německu díky své prvotině (jíž je právě The rising) dost populárního Felixe A. Müntera. Jestli obstojí i v naší Žambochy, Kotlety a Šlechty zhýčkané domovině, to je samozřejmě velkou neznámou. Ale já radioaktivním nadšením až tak moc nezářím.

„Co se tehdy stalo? Co se stalo, že se z PŘED stalo PO?“

„Je mi líto Tylere, ale sám nevím. Ale upřímně řečeno je to vlastně jedno. Důležitý je, že se najdou lidi, kteří ten chaos přežili.“

Tento úryvek ze samého počátku knihy přesně vystihuje autorův přístup ke čtenáři a k příběhu samotnému. Hned v prvních odstavcích nám oznámí, že svět není, co býval a že si už nikdo moc nepamatuje, proč k tomu došlo. Pak už nás vrhne rovnou do příběhu a to ještě dříve, než nás stačí pořádně seznámit s hlavními hrdiny. Těmi je partička čtyř lupičů gentlemanů, ve složení doktor lapiduch, ostřelovačka a stopařka v jednom, ostřílený znalec pustiny a elév začátečník. Ti se při přepadení karavany dostanou k zajímavému zboží. Datové paměti.

„Hmm.“ Řeknou si naši lupiči gentlemani. „Ty by se daly zpeněžit.“ A tak zamíří do nejbližší osady a tam… Z děje už nebudu vyzrazovat nic. Bylo by to spíš na škodu než k užitku. Příběh se opravdu točí okolo této ústřední čtveřice a datových pamětí. O ty má zájem nejen právoplatný majitel, ale i někdo jiný. A tak naši hrdinové musí čelit velice silným nepřátelům.

Jednou z předností Nové naděje je především zápletka, jež sice není až tak originální (vzpomeňme na Fallout a vodní čip), ale přesto dokáže čtenáře docela dobře zaujmout. A pokud přetrpí chaotický a mírně nelogický začátek knihy (tedy její první třetinu), bude odměněn pár zajímavými lokacemi (takové město na kolejích je vážně dost originální nápad) a několika celkem vydařenými akčními scénami. Ano, mluvím tu o přestřelkách a útocích na domorodé vesnice.

Co naopak Nová naděje postrádá, je humor a nadsázka a výraznější chemie mezi hlavními postavami. Nicméně druhá polovina knihy má spád a čte se docela dobře. Závěr pak dává naději, že se nám Felix A. Münter v druhém díle s názvem The Rising – Bitva přeci jen postará o dobrou zábavu.

Pre Fantasy-svet.sk recenziu napísala: Jan Procházka
Ďakujeme vydavateľstvu Mytago za poskytnutý recenzný výtlačok.