Uverejnené 17. 02. 2017, Autor/ka: Baška
Autor/ka: James Dashner
Názov diela: Labyrint 3 - Smrteľná liečba
Séria: Labyrint
Vydavateľstvo: Ikar (v edícii YOLi)

Konečne je to tu! Posledná kniha. Konečne odpovede na otázky, ktoré sa nazbierali počas čítania prvých dvoch kníh. Posledné dobrodružstvo s Flekármi... alebo nie?

Musím povedať, že James Dashner ma skutočne potešil, a to nie len svojimi nápadmi a stále novými prekvapeniami, s ktorými prišiel, ale aj pútavým, no nenásilným spôsobom písania, ktorý knihe dodal to pravé orechové. Vďaka tomu sa mi kniha čítala ľahko, rýchlo a nevedela som sa od nej odtrhnúť – čo sa mi už veľmi dávno nestalo. Thomas je úžasná postava, 100% reálna, ktorá rieši problémy stále rovnako... on je stále rovnaký a za to dávam knihe veľké plus. Nemám rada, keď sa vám charakter postavy z ničoho nič otočí a zrazu máte pocit, že čítate o niekom úplne inom. Je to pre mňa jedna z mála hlavných postáv, pri ktorých mám pocit, že sú „3D“ – dobré aj zlé, také normálne. To sa samozrejme nedá povedať o všetkých postavách z tejto knihy – napr. o takej Terese.

To, čo urobila v 2. knihe, som jej nedokázala odpustiť (tí, čo čítali Zhorenisko, presne vedia, o čom hovorím) a do konca Smrteľnej liečby som si ňou nebola istá. A ani teraz nie som. A tak sa pomaly dostávame k ľúbostnému trojuholníku, ktorý jednoducho nemôže chýbať. Kdesi som čítala o 2 spôsoboch vnímania ĽT - obyčajní čitatelia (Teresa – Thomas – Brenda) a fanúšikovia (Minho – Thomas – Newt). Je len na vás komu držíte palce a na ktorú stranu sa prikloníte. Ja vám však nič neprezradím, to odo mňa nečakajte, pretože tak by ste prišli o všetku zábavu a napätie a o to vás nechcem ukrátiť.

Z čoho som bola trochu sklamaná (aby som len neglorifikovala) bolo, že mi kniha prišla trochu krátka. Ja osobne by som asi posledný diel napísala najdlhší, no v tomto prípade to bolo úplne naopak. Dokonca sa mi zdalo, že síce dej plynul a obsahoval aj napínavé momenty, v porovnaní s koncom bol taký nijaký...alebo žeby práve ten koniec bol prirýchly?

Taktiež sa mi nepáčil úplný záver Smrteľnej liečby, keby som ja bola Jamesom, inšpirovala by som sa Johnom Greenom a ukončila dej kdesi uprostred. To by bolo brutálne, aj keď by to pravdepodobne nahnevalo 90% čitateľov, no na druhej strane by to nechalo priestor pre fanúšikov, aby sa realizovali a knihu dopísali sami. Nevedeli by sme, kto prežil, či všetko malo zmysel,... ale, tak to bohužiaľ nie je.

Na konečné zhodnotenie knihy by som povedala, že celá séria sa skladá z 3 rovnocenných kníh, ktoré pokazil film (ako vždy), no ktoré by si mal každý prečítať. A pre bežného čitateľa bude Smrteľná liečba príjemným a napínavým ukončením príbehu a pre nás ostatných (večných fanúšikov) je to len ďalšia zastávka, pretože ďalšie príbehy o Thomasovi si buď nájdeme alebo napíšeme vlastný. Veď koniec koncov tento rok nás čaká ďalší príbeh v knihe The Fever Code, ktorý by mal vyjsť 27. 09. 2016 pričom dejovo by sa mal odohrávať medzi knihami The Kill Order a Labyrint: Útek a mal by nám priblížiť Tommyho pred tým než sa dostal do Labyrintu, ktorý sám pomáhal stavať. A bol skutočne na strane CHAOSU, alebo sa ho od začiatku snažil zničiť?

Pre Fantasy-svet.sk recenziu napísala: Baška
Ďakujeme vydavateľstvu Ikar za poskytnutý recenzný výtlačok.