Julie Cross: Búrka 1: Uväznený v čase

Uverejnené 17. 02. 2017
Autor/ka: Julie Cross
Názov diela: Búrka 1 Uväznený v čase
Séria: Búrka
Vydavateľstvo: Fragment

Jackson dokáže cestovať v čase. O svojich schopnostiach však toho veľa nevie. Preto s pomocou svojho dobrého priateľa Adama robia rôzne pokusy a pozorovania, na základe ktorých sa Adam snaží zistiť o Jacksonovom zvláštnom dare čo najviac. Najzaujímavejšia na celej veci sa chlapcom zdá byť skutočnosť, že keď Jackson "skočí" do minulosti, niečo tam spraví a vráti sa späť, nijak to neovplyvní udalosti, ktoré sa skutočne odohrali. Môže ho takto trebárs aj zraziť auto a keď sa vráti späť, bude ho len bolieť hlava. No jedného dňa sa stane niečo, čo nečakal. Nejakí cudzinci mu vtrhnú do izby a snažia sa ho donútiť, aby im prezradil svoje tajomstvo. Jackson sa však tvári, že o ničom nevie, pretože svojej priateľke Holly, ktorá je toho celého svedkom, o schopnosti cestovať v čase nič nepovedal.

Samozrejme, dôjde ku konfliktu, pri ktorom Holly postrelia. Jackson je v takom šoku, že si zrazu len uvedomí, že skáče. Vystraší ho to, pretože v takých chvíľach býva zraniteľný. V jeho súčasnosti, ktorú nazýva domovskou základňou, to totiž vyzerá, akoby na chvíľu stratil vedomie. No rýchlo si uvedomí, že tentoraz je niečo inak. Tentoraz nie je v minulosti len na krátkej návšteve, podarilo sa mu spraviť plnohodnotný skok a on netuší, ako by sa mal vrátiť späť. Ostáva tak uväznený v roku 2007, vo svojej minulosti a nemá inú možnosť, než sa začleniť späť do svojho starého života a nájsť odpovede na otázky, ktoré ho trápia.

Jackson bol ako hlavný hrdina zaujímavý a celkom rozumný. Jednoducho, z každého jeho činu bolo cítiť, že to nie je žiadny tínedžer, ktorý nevie, čo chce. Stanovil si cieľ a šiel za ním. Snažil sa zistiť všetko o svojej minulosti, o svojom skutočnom pôvode a o tom, kto boli vlastne tí ľudia, ktorí mu zničili celý život. Popri tom všetkom sa ale nedokáže vyhýbať Holly, ktorá ho však ešte nepozná, takže je príjemné sledovať, ako sa vzťah medzi nimi nanovo vyvíja, ako sa Jackson snaží nezájsť príliš ďaleko a neprezradiť niečo, čo by ešte nemal vedieť, no zároveň ako sa snaží spraviť všetko pre to, aby zmenil budúcnosť, v ktorej jeho Holly umrie.

Autorka ma vyslovene prekvapila, keď dokázala knihu napísať tak dobre z chlapčenského pohľadu. Nič na Jacksonovi nepôsobilo príliš zženštilo alebo neprirodzene. Jednoducho si uvedomoval, čo je naozaj dôležité a na to sa aj sústredil. Nečakajte od neho opisy jeho nehynúcej a večnej lásky k Holly. Napriek tomu vám bude ale úplne jasné, aké hlboké jeho city skutočne sú. Jackson bol v konečnom dôsledku jednoducho mladý chalan, ktorý si riadne uvedomoval celú situáciu a dokázal robiť správne, aj keď ťažké rozhodnutia.

Príbeh plynul síce niekedy až príliš pomaly a žiadalo by sa mu trochu viac akcie, no v konečnom dôsledku som s ním bola spokojná, pretože na prvý diel série ponúkol skutočne všetko, čo bolo treba. Dostatočne čitateľovi umožňuje spoznať všetky vedľajšie postavy a vďaka Jacksonovým skokom do minulosti sa zase dozvedáme všetko potrebné o našom hlavnom hrdinovi. A nevyhnutné odhalenie a napätie, ktoré priniesol záver, bolo skvelou bodkou za všetkým, čo sa počas knihy odohralo. No a napokon sa musím priznať, že to, čo Jackson spravil na konci, mi zlomilo srdce, no zároveň som si ho kvôli tomu viac obľúbila. Viac vám však neprezradím, aby som vám nepokazila prekvapenie.

Nemôžem síce povedať, že by kniha bola niečím výnimočným výrazná, no napriek tomu vám ju odporúčam. Je to skvelá oddychovka na dlhé dni, kedy nemáte nič iné na práci.