L. J. Smithová: Stefanove denníky 3: Pomsta

Autor/ka: L. J. Smithová
Názov diela: Stefanove denníky 3 Pomsta
Séria: Upírske denníky
Vydavateľstvo: Fragment (Albatros Media)

New York, New York. Mesto, ktoré nikdy nespí. Práve sem zamieril Stefan po tom, čo na konci predchádzajúceho dielu vyslobodil Damona, ktorý mu túto službu oplatil tým, že zabil Callie. A vraj vaši súrodenci sú nevďační.

Stefan sa snaží začať nový život. Žije v malej jaskyni uprostred Central parku, loví chúďatká veveričky a ľuďom sa vyhýba. Čo však čert nechcel, raz večer nájde mladé dievča na pokraji smrti. Ako správny hrdina ju pomocou svojej upírskej krvi vylieči a odnesie domov, kde ho vďačná rodina s nadšením prijme. A hoci sa tomu sprvu zdráha, nakoniec nedokáže odolať myšlienke, že by mal opäť rodinu a niekam by patril. Že sa vám to zdá akési príliš ľahké? Niet divu. Stefan čoskoro zistí, že v skutočnosti má všetko na svedomí Damon, ktorý si svoje novoobjavené nadprirodzené schopnosti doslova užíva.

Jeho plán pomstiť sa bratovi, o ktorom rečnil na posledných stránkach Túžby po krvi, spočíva v tom, že ho prinúti oženiť sa s dievčaťom, ktoré zachránil, zatiaľ čo on sám si vezme jej sestru. Skutočne diabolské. Človek by od neho čakal viac. No zrejme na sebe ešte musí zapracovať. Zatiaľ jeho správanie à la zlý chlapec pôsobilo skôr ako pretvárka. Dúfam však, že v nasledujúcich dieloch sa už podobným ľúbostným nápadom vyhnú, pretože knihy začínajú pomaly pôsobiť ako telenovela, keď má Stefan v každej z nich iné dievča. Keby o tom len vedela Elena.

V rámci deja spoznávame novú zámožnú rodinu obchodníkov - Sutherlandovcov. Najzaujímavejšou postavou je pritom Margaret, najstaršia dcéra, ktorá je zdá sa odolná voči Damonovmu ovplyvňovaniu a ako jediná z rodiny si bratov neobľúbi. Na konci príbehu je aj vysvetlené prečo, nie je to však nič, čo by čitateľ neočakával.

Pomsta je rozhodne lepšia ako predchádzajúci diel. Stefan si musí neustále strážiť chrbát, pretože nevie, čo si na neho jeho milovaný braček zase vymyslí a okrem toho sa objavuje aj ďalší upír, oveľa silnejší ako ktokoľvek, koho predtým stretli. No aj ten je len poslom. Salvatorovci zistia, že vďaka Katherine sa dostali do poriadnej kaše. Zaplietli sa totiž s pôvodným upírom - Klausom, ktorý im teraz ide po krku. Práve preto je dej napínavejší a pútavejší, takže knihu prečítate za jeden večer bez toho, aby ste sa pri nej čo i len chvíľu nudili. Dá sa povedať, že séria rozhodne vylepšila svoje renomé po predchádzajúcom menej vydarenom diely.

Na záver teda len dodám, že ide zatiaľ o najlepší diel série. Stále síce čakám na Stefana utrhnutého z reťaze, no aj to isto časom príde. Preto, ak ste aj váhali, či siahnuť aj po ďalších denníkoch, spravte tak. Neoľutujete.