L. J. Smithová: Temné vízie 2: Posadnutosť

Autor/ka: L. J. Smithová
Názov diela: Temné vízie 2 Posadnutosť
Séria: Temné vízie
Vydavateľstvo: Fragment (Albatros Media)

Dej priamo nadväzuje na udalosti predchádzajúcej knihy. Decká odhalili Zetesove nekalé plány a rozhodli sa z Inštitútu ujsť skôr, ako z nich spraví bezduché a ľahko využiteľné zbrane pre vyvolených. Okrem záhadného bieleho domu zo sna však nemajú žiadny cieľ ani plán. Jednoducho ušli a počas cesty sa rozhodujú, čo ďalej. Tento fakt však knihe nemôžem vytknúť, predsa len ide o tínedžerov a keby mali všetko premyslené do posledného detailu, mohlo by to pôsobiť ako Mission Impossible.

Najzaujímavejším článkom deja bol, samozrejme, Gabriel. Dotyk kryštálu mal na neho zjavne veľmi silné účinky. Na jednej strane zlepšil jeho telepatické schopnosti, no ich využívanie mu na oplátku uberá oveľa viac energie, ktorú si musí dopĺňať. A jedlo so spánkom na to už veru nestačia. V tomto bode sa opäť dostávame k autorkinej obľúbenej téme - upírom, tentoraz však psychickým, čo znamená, že Gabriel potrebuje z druhých vysávať energiu. V konečnom dôsledku to má ale rovnaké účinky ako pri jeho krvilačnejších druhoch. Nie je nič prekvapujúce, že Kaitlyn na to príde a snaží sa mu všemožne pomôcť. V tomto smere mi ako postava bola dosť nesympatická, pretože sa Gabrielovi v podstate nanútila a nakoniec sa divila, že si jej správanie vysvetlil tak trochu po svojom. Áno, bohužiaľ sme sa nevyhli povestnému trojuholníku. Tento však aspoň rýchlo dospel k svojmu koncu a autorka ho príliš nerozmazávala.

Dej sa od začiatku do konca točí okolo bieleho domu, o ktorom hrdinovia v podstate nič nevedia. Celý čas ho zúfalo hľadajú prenasledovaní desivými bytosťami, pomocou ktorých sa ich pán Zetes pokúša vypátrať. Vďaka nim dokázala autorka vytvoriť v príbehu napätie a zahaliť ho do akéhosi rúška tajomstva, ktoré dokáže v čitateľovi vyvolať zvedavosť.

Záver však na mňa pôsobil trochu zmätočne. Rozhodne som nečakala taký vývoj udalostí, popravde ma prístup ľudí v bielom dome dosť naštval a napokon som sa ani nedivila Gabrielovej reakcii, ktorá bola vzhľadom na situáciu celkom primeraná a aspoň všetko oživila. Vďaka tomu si rada prečítam aj záverečný diel trilógie, pretože ma skutočne zaujíma ako to celé dopadne.

Kniha sa vďaka dobrému prekladu čítala v podstate sama, dej ubiehal rýchlo a neviazol na žiadnych zbytočných opisoch alebo odbočkách. Môžem to ohodnotiť ako dobré oddychové čítanie, ktorým si radi vyplníte upršané večery a voľné chvíle.