Uverejnené 18. 02. 2017
Autor/ka: Lisa McMannová
Názov diela: V zajatí snov – Precitnutie
Séria: V zajatí snov
Vydavateľstvo: Fragment (Albatros Media)
Rok vydania: 2011

Janie má zvláštny dar, alebo možno je to skôr jej prekliatie. Ak totiž niekto zaspí v jej blízkosti, nemôže si pomôcť a prepadne sa do jeho sna, ktorý s ním musí prežiť, či už je príjemný, alebo je to hotová nočná mora. Čoskoro však zisťuje, že nemusí byť len obyčajným pozorovateľom. Možno je jej úloha oveľa dôležitejšia a jej prekliatie konečne po rokoch dostáva zmysel.

Na začiatok musím oceniť autorkin nápad ohľadom "dreamcatchingu", bolo to niečo, čo ma na knihe okamžite zaujalo, no po prvých stranách som bola zrazu sklamaná. Veľmi jednoduchý štýl písania mi nevyhovoval. Pri tých krátkych vetách som mala pocit, že čítam kuchársku knihu, alebo len nejaké prvotné poznámky, z ktorých má samotný príbeh ešte len vzniknúť. Neskôr sa to našťastie aspoň trochu vylepšilo.

Ako ďalšie negatívum mi pripadalo zbytočné opakovanie skutočností, ktoré sú už čitateľovi jasné. Keď autorka povie, že hlavnej postave treští hlava, tak nemusí tú istú vetu napísať aj o pár riadkov ďalej. A tomuto sa, bohužiaľ, nevyhla vo viacerých prípadoch.

Čo sa týka postáv, je to ten typ, ktorý si síce môžete obľúbiť, ale občas nad ich správaním nechápavo krútite hlavou. Niektoré ich reakcie boli podľa mňa dosť neadekvátne. Ako môže predsa jedna postava obviniť druhú z toho, že sa jej objavila v sne a nakričať na ňu preto? A to vtedy Cabel o Janienom "lezení" do snov ešte ani nevedel. Keď už som pri nich, vzťah Cabela a Janie mi pripadal zvláštny. Proste sa zrazu do seba zamilovali. Nemala som pocit, že by sa to predtým nejak vyvíjalo. A potom mal jednoduchú štruktúru: zamilovanosť - hádka - zamilovanosť...

Od bestselleru som skutočne čakala viac. Podľa reakcií môjho okolia mi je jasné, že kniha osloví skôr mladšiu generáciu. Precitnutie je písané nenáročným jednoduchým štýlom, každá kapitola je rozdelená na kratšie úseky ohraničené dátumom a časom, dej má priamy spád bez nejakých vedľajších odbočiek a zápletiek. Pokiaľ si pri knihe chcete len oddýchnuť, tak rozhodne po nej siahnite.