Lisa McMannová : V zajatí snov – Zatmenie

Uverejnené 18. 02. 2017
Autor/ka: Lisa McMannová
Názov diela: V zajatí snov – Zatmenie
Séria: V zajatí snov
Vydavateľstvo: Fragment (Albatros Media)

Po predchádzajúcich udalostiach opísaných v prvej knihe začína Janie pracovať pre miestnu políciu a zároveň vďaka početným spisom po slečne Stubinovej zisťovať viac sama o sebe. No pravda o jej záhadných schopnostiach vstupovať druhým ľuďom do snov nie je práve príjemná a hoci sa ich už sčasti naučila ovládať, stále je len na začiatku dlhej a ťažkej cesty. Okrem toho sa po škole pohybuje sexuálny maniak, ktorého sa v spolupráci s Cabelom a políciou pokúša odhaliť. Celý prípad však Janie začne rýchlo prerastať cez hlavu a Cabelovo nečakané správanie má nepríjemné následky pre nich oboch.

Druhý diel série V zajatí snov je už o poznanie lepší ako ten predchádzajúci. Autorka sa naučila písať dlhšie vety, hoci s tými typu „recept v kuchárskej knihe“ sa stále celkom nerozlúčila. Dej je priamočiary a už takmer od začiatku je jasné, kto je hľadaným previnilcom, všetky podozrenia treba už len podložiť dôkazmi. A Cabel nie je práve dvakrát nadšený z toho, že sa ich rozhodla získať práve Janie a stať sa tak vlastne volavkou. Niet sa ani čomu čudovať. Keby to prijal s chladnou hlavou, pôsobilo by to maximálne umelo.

Ako veľké plus musím ohodnotiť pasáže, kde sa Janie dozvedá viac o lovení snov a tým pádom aj o sebe samej. Odhalenie, ktoré ju čaká, je desivé a autorka v tomto prípade dokázala celkom dobre vyjadriť jej emócie a celkovo tým dokresliť atmosféru. V takejto situácii si aj nadšený čitateľ povie: Ehm, nie, nechcel by som byť lovcov snov. Dobre, že nie som na jej mieste.

Charaktery postáv sa postupne rozvíjajú a autorka nám prezrádza z ich života stále viac. Na základe týchto poznatkov potom pôsobí ich správanie celkom logicky, hoci v niektorých prípadoch je stále trochu prehnané, ale treba uznať, že ide o mladých dospelých, preto je to pochopiteľné a ospravedlniteľné.

Po prečítaní Zatmenia sa nebudete vedieť dočkať záverečného dielu, pretože zostane nezodpovedaných veľa otázok, na ktoré proste budete musieť poznať odpovede. Osobne dúfam, že autorka v rámci deja nejako zasiahne aj do vzťahu Janie a jej matky, pretože je dosť smutné sledovať, ako spolu v podstate len žijú na kope bez nejakých hlbších citových väzieb.

V zajatí snov 2: Zatmenie vás nepochybne zaujme už od začiatku. Dej je dynamický, nenudí a nutkanie dostať sa s Janie k prečítaniu záhadného zeleného denníka vám nedovolí knihu len tak odložiť.