Moira Youngová: Pustina

Autor/ka: Moira Youngová
Názov diela: Pustina
Séria: Krvavá cesta

Sabe sa podarilo nájsť a zachrániť svojho brata Lugha, no nič už medzi nimi nie je také ako predtým. Lugh sa zmenil a Saba to bolestne pociťuje. Zároveň je nešťastná z toho, že sa musela rozlúčiť s Jackom, ktorý sa rozhodol osobne doručiť Molly zlú správu o Ikovej smrti. Všetko to a aj situácie, ktorými si v poslednom čase prešla, ju viditeľne poznačili. Zrazu vidí všetkých, ktorých zabila. Prenasleduje ju nielen Epona, ale aj ostatné dievčatá z klietky, ktorým čelila a ktoré porazila. Zbláznila sa alebo ich vidí naozaj? Sama už nedokáže poznať rozdiel. No jedno je isté. Po kráľovej smrti sa objavil nový človek, ktorý sa rozhodol vybudovať lepší svet - Nový Eden, ktorý je otvorený len pre zdravých a silných ľudí. Ostatní sú buď vyhostení alebo rovno zabití. Okrem toho sa k Sabe dostane správa o tom, že Jack sa pridal k Tontonom. To už neznesie a rozhodne sa zistiť pravdu, pretože odmieta uveriť, že Jack ich všetkých zradil. Preto sa vydáva do Nového Edenu, kde ju čaká oveľa viac, než len stretnutie s milovaným a nevypočítateľným rebelom.

Po skvelej dobrodružnej napätím, akciou a šokujúcimi zvratmi preplnenej Krvavej ceste som sa nemohla dočkať pokračovania v podobe Pustiny. Hneď na začiatku, kde nám autorka odhaľuje, čo sa stalo s Jackom po tom, čo sa so Sabou rozlúčil, som bola presvedčená, že sa skutočne bolo na čo tešiť. Dej sa znova nezdržiaval žiadnymi zbytočnými opismi a rovno postavil nášho milovaného hrdinu do prekérnej situácie. A... tam to autorka sekla a vrátila sa k rozprávaniu príbehu zo Sabinho pohľadu. Ani vám nemusím hovoriť, že ma skoro porazilo. Okamžite mi v hlave vyskočilo toľko otázok, že mi nezostávalo nič iné, len čítať. No s každou ďalšou stranou a novou informáciou, ktorú Youngová ponúkla, tých otázok skôr pribúdalo ako ubúdalo, a to bolo skvelé. Dej sa odvíjal nepredvídateľne a pútavo, stavím sa s vami, že neraz vám padne sánka, alebo knihu so zúfalým výkrikom na chvíľu zavriete, aby ste predýchali to, čo sa tam zase stalo a okamžite sa pustili do ďalšieho čítania, pretože v takých chvíľach jednoducho nie je možné vôbec ju pustiť z rúk. V tomto musím autorke skutočne tlieskať.

Moira Young si podobne ako Suzanne Collinsová uvedomuje, že to, čím si postavy prejdú, sa na nich musí nejako odraziť. V prípade Saby mi to však pripadalo trochu prehnané a rozhodne by som na autorkinom mieste zmiernila, no ako sa neskôr ukázalo, všetko to bol zámer. No nemôžem povedať, že by som z toho bola nejako nadšená. Vo chvíli, keď som sa konečne dostala k vysvetleniu záhadných varovaní v úvode Sabinho dobrodružstva, som bola skôr sklamaná, že to dospelo až tak ďaleko. Nepochybujem však o tom, že to bude mať určitý význam v záverečnom dieli tejto trilógie. Obávam sa však toho, aby to neskĺzlo do tak trochu "telenovelovej" drámy.

Môžete sa ale opäť pripraviť na výborné čítanie plné napätia, nečakaných zvratov a šokujúcich prekvapení. No musím priznať, že v tejto knihe mi poriadne chýbal Jack. Jeho sarkazmus, odvaha a správny pohľad na svet dodávali Krvavej ceste iskru, ktorá Pustine trochu chýbala. Bez neho pôsobila kniha miestami až príliš pochmúrne depresívne.

Sabu som zase v niektorých chvíľach doslova nespoznávala. Už to nebolo to drsné cieľavedomé dievča ako predtým, ktoré som si tak veľmi obľúbila. Oveľa viac podliehala emóciám a strácala hlavu, čo bolo podľa mňa v niektorých prípadoch skôr na škodu a bola by som radšej, keby si to autorka odpustila. Nič vám však neprezradím, aby som vám nepokazila prekvapenie, alebo skôr poriadny šok.

Podľa kratučkého epilógu zase predpokladám, že sa zrodil buď nový zradca, alebo bude mať Saba ešte poriadne problémy so „svojimi chlapmi“. Ťažko povedať, kto je po udalostiach v tejto knihe priateľ a kto nepriateľ. Ešte to však určite bude poriadne zaujímavé, každopádne, teším sa a som skutočne zvedavá ako toto celé skončí. Pokiaľ ste čítali prvý diel, neváhajte sa pustiť aj do tohto a pokiaľ nad knihami ešte len uvažujete, môžem vám ich len odporučiť. Vydavateľstvo Albatros Media totiž aj touto sériou potvrdzuje, že si skutočne vyberá skvelé kúsky.