Uverejnené 25. 01. 2018, Autor/ka: Ella
Autor/ka: Rachel Caine
Názov diela: Z kostí a inkoustu
Séria: Velká knihovna
Vydavateľstvo: Fragment (Albatros)
E-shop: Albatrosmedia.sk

Túto knihu som doslova zhltla. Bola som z nej úplne nadšená. Mala jednoducho všetko, čo mám na príbehoch rada. Zaujímavý koncept, zápletku, prepracované postavy, napätie, prekvapivé zvraty, proste všetko.

Predstavte si svet, v ktorom existuje Alexandrijská knižnica. Že to znie úžasne? Až také úžasné to však nie je, pretože v tomto svete nie je dovolené vlastniť originály kníh. Tie patria len Knižnici. Ostatní môžu čítať len takzvané blankety. Prázdne stránky, ktoré sa vyplnia textom, ktorý si chcete prečítať. Zabudnite teda na úžasnú vôňu kníh a ten pocit príjemnej záťaže, keď ich držíte v ruke.

No so zákazmi ide ruka v ruke ich porušovanie. Preto nie je žiadnym prekvapením, že v tomto svete existujú pašeráci, ktorí originály kníh potajme kradnú a predávajú ich bohatým zákazníkom. Pokiaľ ich však chytia, čaká ich istá smrť.

Z takejto rodiny pochádza aj Jess Brightwell. Odmalička brázdi ulice Londýna s knihami ukrytými pod oblečením. Jedného dňa však jeho otec príde s nápadom, ako ich „podnikaniu“ pomôcť. Pošle Jessa do Knižnice, kde sa má spomedzi viacerých uchádzačov stať učňom. Zvládne však Jess náročný výcvik? Voľných miest v knižnici je málo a uchádzačov veľa, konkurencia je tvrdá a pravidlá ešte prísnejšie. Jess riskuje všetko. Ak ho odhalia, zomrie. No postupne zisťuje, že aj Knižnica má svoje tajomstvá a nič nemusí byť také, ako si spočiatku myslel.

Rachel Caine ma ako autorka zaujala už pri jej predchádzajúcej sérii Upíri z Morganville, ktorú som si okamžite obľúbila. V tejto knihe opäť dokazuje, že sa jednoducho narodila pre to, aby písala. Priam som hltala jednotlivé stránky a sotva ju bola schopná pustiť z ruky. Dej plynul dynamicky a v správnej chvíli autorka odhaľovala tajomstvá jednotlivých postáv. Ani jedna z nich tam nebola len do počtu, čo sa mi nesmierne páčilo. Každý mal v príbehu svoje miesto a účel. No a Jess bol tak úžasne napísaný, že som si ho okamžite obľúbila. A nie len jeho, ale aj Morgan. Ich pomaly sa vyvíjajúci vzťah bola proste radosť sledovať.

Túto knihu vám odporúčam všetkými desiatimi. Zamilovala som si prostredie aj postavy. Tie sa počas deja krásne vyvíjali a ja som s napätím sledovala ich osudy a odhaľovala ich tajomstvá. A ten záver! Potrebujem pokračovanie. Naozaj sa ho neviem dočkať.