Richelle Meadová: Upírska akadémia – Mrazivý bozk

Autor/ka: Richelle Meadová
Názov diela: Upírska akadémia – Mrazivý bozk
Séria: Upírska akadémia

Ak ste sa ešte nepustili do čítania tejto série, tak vám rovno vravím, napravte to. Rozhodne neoľutujete. Nejde totiž o bežnú romantickú upírsku ságu, na aké ste možno boli zvyknutí. Upírska akadémia vám ponúka všetko od dobrých prepracovaných postáv cez napínavú zápletku, primeranú a nepresladenú dávku romantiky až po akciou nabitý záver. Druhý diel toto všetko len potvrdzuje.

Ak som sa v recenzii na prvú knihu sťažovala na duo hlavných postáv, musím sa priznať, že pri čítaní Mrazivého bozku som zmenila názor. Lissa už nebola tou chudinkou, ktorá sa nedokáže spamätať zo smrti svojej rodiny a svoje depky rieši žiletkou. Našla si nový zmysel života - svojho frajera Christiana Ozeru a tejto láske sa oddáva doslova naplno. V Mrazivom bozku sa však kládol dôraz skôr na Rose. Lissa bola tentokrát akoby viac v pozadí, čo ale nebolo na škodu, pretože sme jej strážkyňu mohli aspoň viac spoznať. Rose mi bola oveľa sympatickejšia, pôsobila vyrovnanejšie a rozumnejšie (hodiny s Dimitrim sú jej očividne na prospech), celkovo som z nej mala pocit, že sa oproti prvému dielu dosť zmenila, čo oceňujem. Bola rozvážna a nevrhala sa do vecí po hlave, no keď prišlo na ochranu jej priateľov, dokázala dať zo seba všetko.

V prvej tretine knihy som mala trochu pocit, akoby bola dejovo chudobnejšia. Okrem masakry, ktorú autorka naservírovala hneď na začiatku, aby čitateľom predostrela hlavnú dejovú zápletku tohto dielu, a nakladačky, ktorú Rose dostala od svojej mamy, sa tam nič extra nestalo. Avšak v momente, keď som si už začínala myslieť, že budem čítať len o Rosinej depke z toho, že si ju Dimitri nevšíma a na druhej strane z nej Mason nevie strhnúť oči, sa veci poriadne rozbehli a prinútili ma otáčať stránku za stránku až kým som nebola na samom konci, ktorý ma úplne a totálne dostal.

Romantika a iskrenie medzi jednotlivými postavami z tohto dielu srší oveľa viac ako z prvého. Rose miluje Dimitriho, Dimitri možno cíti niečo k Tashi a Mason by položil vlastný život, len aby mohol byť s Rose... A to, samozrejme, nie je všetko. Na scéne sa objavuje tajomný a tak trochu temný Adrian Ivashkov, ktorý prejavuje o Rose nemalý záujem, čo je celkom príjemným spestrením popri jej snívaní o Dimitrim.

Po poslednej strane som musela priznať, že to bolo oveľa lepšie ako prvý diel. Keby som mala knihu v krátkosti zhrnúť, tak si zoberte riadnu dávku žiarlivosti, zmiešajte ju so svojskou a sarkastickou Rose a dostanete perfektnú zábavu. Prvá tretina bola síce taká pokojnejšia, pokiaľ nerátam udalosti z prvých strán, ale potom sa to celé poriadne rozbehlo a záver bol strhujúcim, napínavým, šokujúcim, silným a emotívne vyčerpávajúcim zážitkom.