Richelle Meadová: Upírska akadémia – Tieňom pobozkaná

Autor/ka: Richelle Meadová
Názov diela: Upírska akadémia – Tieňom pobozkaná
Séria: Upírska akadémia

Ak som si po prvom dieli Upírskej akadémie nebola touto sériou celkom istá, tak druhý ma chytil a tretí celkom pohltil. Autorka presne vie, ako, kedy a v akom množstve dávkovať tie správne informácie, aby udržala čitateľov v napätí a nútila ich čítať ďalej. A aj vďaka tomu som sa tiež pridala k zástupom fanúšikov, ktorí zhodne tvrdia, že toto je naozaj tá najlepšia upírska séria súčasnosti.

Tento diel je už od začiatku o poznanie temnejší ako predchádzajúce. Najväčšiu zásluhu na tom má Masonova smrť, z ktorej sa Rose stále nevie spamätať a dokonca sa z nej aj viní. Veď možno ešte mohol žiť, keby... Všetko sa ešte viac zamotá, keď Rose začne v areáli školy vídať Masonovho ducha. Najprv si myslí, že sa zbláznila, no postupne odhaľuje, že za tým bude zrejme niečo iné. Niečo, čo môže ohroziť život všetkých morojov a dampírov na Akadémii.

Celý čas som počúvala, že Tieňom pobozkaná je najlepšou časťou celej série a rýchlo som aj pochopila prečo. Napriek a možno práve kvôli zármutku, ktorý Rose prežíva, sa snaží zaradiť späť do bežného života a sarkazmus spolu s pohotovými poznámkami, ktoré mi neraz vykúzlili úsmev na tvári, z nej doslova sršia. Mladší žiaci a dokonca aj niektorí rovesníci k nej teraz vzhliadajú s úctou a potajme hľadajú na jej krku molnijské znaky, ktoré si však stále zakrýva dlhými vlasmi, pretože až príliš bolestivo zistila, čo to stojí získať ich. Aj vďaka tomu dospela a už by ste v nej márne hľadali to prchké a impulzívne dievča, akým bola na začiatku série. Teraz mi je oveľa sympatickejšia a bližšia, jej radosti a smútok prežívam oveľa intenzívnejšie a o to väčší mám zážitok z čítania. A, čo ma tešilo najviac, konečne sa pohol jej vzťah s Dimitrim! Ale to tiež len preto, aby mi autorka vzápätí dala poriadnu facku.

Naproti tomu, nemám pocit, že by nejakým vývojom prešla Lissa. Čoraz viac času trávi s Adrianom pri skúmaní ducha, čo sa nepáči Christianovi a o žiarlivostné scény preto nebude núdza.

Prvá polovica knihy sa trochu vlečie. Neustále vás bude nútiť rozmýšľať nad tým, či sa Rose naozaj zbláznila, pretože všetko tomu skutočne nasvedčuje, alebo či je za tým niečo iné. Potom však všetko naberie rýchlejší spád a zrazu si uvedomíte, že prevraciate stránky, akoby šlo o život. A o ten aj pôjde. Ale veď, prečítajte si to sami. Určite neoľutujete. Nakoniec poviem už len toľko: prečítajte si túto knihu! A ak ste sa do série ešte nepustili, urýchlene tak urobte.