Rick Riordan: Kronika Cartera Kana 2: Ohnivý trón

Uverejnené 17. 02. 2017, Autor/ka: Ella
Autor/ka: Rick Riordan
Názov diela: Kronika Cartera Kana 2 Ohnivý trón
Séria: Kronika Cartera Kana
Vydavateľstvo: Fragment

Odkedy boli bohovia starovekého Egypta vypustení do súčasného sveta, majú Carter a Sadie Kaneovci len samé problémy. Ako potomkovia faraónov majú veľkú moc, ale nevyspytateľní bohovia im nedali dosť času na to, aby ju mohli naplno rozviť a ovládnuť v Brooklynskom dome, ktorý sa stal útočiskom a cvičiskom mladých mágov. A teraz dokonca začal povstávať ich najväčší nepriateľ - had chaosu Apop. Pokiaľ mu v tom nezabránia, svet ako ho poznáme zanikne. Inými slovami, celkom normálny týždeň v rodine Kaneovcov.

Ak chcú však mať vôbec nejakú šancu v boji proti Chaosu, musia znova oživiť boha slnka Rea, ale to je oveľa ťažšia úloha, než akú by mohli mágovia zvládnuť. Najprv musia nájsť tri zvitky Reovej knihy a potom ich správne prečítať. No a aby to nebolo také jednoduché, nikto vlastne nevie, kam sa Re za tie tisícročia podel.

Príbeh je opäť rozprávaný na striedačku Carterom a Sadie, no autor nám predstavuje aj veľa iných postáv, ktoré si čitateľov určite získajú. Predovšetkým boh trpaslíkov Bes je skvelou a vtipnou postavou, ktorá vám neraz vykúzli úsmev na tvári. No keďže hlavných hrdinov poznáme už dostatočne z predchádzajúcej knihy, autor sa nezdržiaval so žiadnymi zbytočnými alebo doplňujúcimi predstavovačkami a rovno vhupol do deja, keďže hneď v prvej kapitole sa naši hrdinovia vlámali do Brooklynského múzea s cieľom získať prvý zvitok. Od tohto momentu nemajú takmer ani chvíľu pokoja. Autor však pritom nezabúda, že Carter a Sadie sú stále deti. Napriek svojej veľkej odvahe a odhodlaniu sú tvrdohlaví, impulzívni a robia chyby, vďaka čomu nepôsobia ako nejakí neporaziteľní superhrdinovia a o to viac si ich čitateľ obľúbi.

Dej je dynamický, neustále sa niečo deje a Carter so Sadie sú postavení pred oveľa ťažšie skúšky ako v prvej knihe. A, samozrejme, nebol by to Riordan, keby čitateľov už od začiatku netrápil náznakmi a nedopovedanými poznámkami, ktoré v prvom momente nedávajú žiadny zmysel a človek potom len celý čas pátra v knihe po ich vysvetleniach. Dotvorený jeho skvelým, jedinečným a vždy dobre načasovaným humorom je Ohnivý trón skvelým spoločníkom v každej chvíli a určite budete netrpezlivo a s napätím hltať stránku po stránke. Zároveň musím oceniť autorov úžasný prehľad v egyptskej mytológii. V Ohnivom tróne sa totiž objavuje množstvo nie notoricky známych postáv a bohov, o ktorých som ani ja sama predtým nepočula, a to sa už niekoľko rokov o egyptskú mytológiu zaujímam.

Oproti predchádzajúcemu dielu pôsobí kniha ako obrovský skok vpred, je v nej viac napätia, akcie a skvelého humoru. Celkovo to vyzerá, akoby autor všetko vylepšil po dejovej aj rozprávačskej stránke. Už teraz sa veľmi teším na záverečný diel tejto série, o ktorom aj sám Riordan povedal, že je jeho najobľúbenejším.

Ďakujeme vydavateľstvu Fragment (Albatros Media) za poskytnutý recenzný výtlačok.